Sya dan Hubby

Daisypath Anniversary tickers

Permata yang ditunggu...

Lilypie Pregnancy tickers

Iklan sket..

November 06, 2010

Smart Tag for Smart People LIKE ME!

I am a smart person..jadi bila aku memandu dan masuk ke laluan smart tag, tiba-tiba charge tol appear kt display board dia tu tapi xde balance amount utk smart tag aku, aku dah heran. Pastu palang xnaik2...sib baik aku xjalan mcm biasa with expactation yg 2@3 saat pas appear kt display board tu palang akan naik.

TIBA-TIBA lagi...hahah...aku nampak ade orang dalam pondok tol. Dengan rasa ragu-ragu (ceh masih xsedar!) aku tanya adik tu, "saya salah lorong ke?" sambil mata melilau cari cash..then minah tu cakap,

"Lorong smart tag kat sebelah dik...xpe boleh reverse...xda keta.." Eh dia ni tau ke dlm bag aku ade RM6 je..? (hati tertanya-tanya) wakakak...!!! Kalau tengok keta aku, konfem dia leh gelak guling2 if she know that I only carry that amoutn of cash. Keta kemain make-up, duit kering!!

Malu sehhh!!! Confident jeekkk hulur smart tag kt cermin keta...skali lorong TUNAI!!! Lagi nak pikir display board tu rosak...wakakakakak!!

Al kisahnya semalam MIL aku masak2 sambut Deepavali. Memang kawan-kawan hubbby aku akan dtg visit his family every year since his school time. Walaupun MIL aku dah pindah umah lain with SIL aku. Tapi this year still buat celebration kat umah kitorang. Jadinya aku ni keletihan yang amat amat amat sangattt...! Nak bangun pagi tadi rasa macam urat bengkak satu badan...seksaaa..!

Jadi bila drive nak gi keje tu, tu yang jadi mamai tahap gaban sampai salah lorong...bengong betul..serious letih doh...malam tadi before MIL aku balik dia dah siap kemaskan sumer periuk belanga..siap dapur2 pun dia clearkan skali...aku nak masuk dapur pun dia xkasi. Dia suh rehat sebab aku keje hari ni kan. Kata dia muka aku dah nampak sembab sebab letih. Huhu...thanks mak!

TAPI...dia gerak je balik aku baru teringat lauk2 yang atas meja xpanaskan lagi...kang rosak plak lauk pauk tu kan...aku pun bangun la dengan seksanya panas2kan lauk...elok je aku nak siap keje aku,laki aku balik...dia keluar gi jenguk staff dia sekejap...masuk-masuk je laki aku bagi tau jiran nak datang... hoho...sibb baik aku tergerak hati nak panaskan terus lauk tu. Kalau tak mau kelam kabut kan..

Dalam kol 10.30 macam tu jiran tu pun balik....

11.00 macam tu aku terlelap kat sofa..masa tu laki aku tgh bertenggek kat koridor perati angin kencang, gila tuh macam ribut..aku dah risau blok aku tu tumbang doh...haha...imaginasi...risau2 pun lelap gak...laki aku takut kalau ade zink terbang then kena kereta. Flat tempat aku duk ni permahan lama..so banyak yang dah uzur. Even pagar besi kt koridor tu aku xberani bersandar...takut tibe2 jatuh...aku dah la ringan semacam kan..huh melalut pulak...

Aku sedar-sedar, laki aku masuk umah dia cakap Mahatma (bukan nama sebenar) nak sampai lagi 15minit...hoho...terpisat2 aku bangun siapkan hidangan. He is my hubby's best friend...Mahatma ni memang baik...sian dia habis keje kol 11...gagahkan jugak dtg umah kami. Dia ni really big size...slalu naik tingkat 4 umah aku mesti kemengahan..sian tau...tapi malam tadi lagi teruk nampaknya dia nye penat...lain mcm muka...rupanya ada bisul kat kaki...ya Rabbi...sian la haiii...

Dalam 11.20 dia sampai then 12.30 cam tu dia dah gerak balik...

Lepas dah selesai tamu terakhir aku terus baring kt sofa...flat...

Sambil baring-baring aku layan laki aku borak...more tu discussion actually..regarding our family matter la..tup-tup da 2.30..terus laki aku suh masuk tido..huhu...

Pagi ni sakit gilerrrr badan...sangat sakit..tapi aku gagahkan juaa untuk datang keje coz ade report aku kena submit by today...LOTIHH....balik ni aku nak tidooooooooooooo............

Pasal masak2 Deepavali nanti aku update lain plak...xde bahan..

No comments: