Sya dan Hubby

Daisypath Anniversary tickers

Permata yang ditunggu...

Lilypie Pregnancy tickers

Iklan sket..

November 18, 2010

Salam Aidiladha

Salam Aidiladha buat semua...semoga kedatangan raya ini mendatangkan berkat dan rezeki yang lebih kepada kita semua. Wah...mesti meriah makan daging kan? Ha...rumah kita xberiya masak pun. Beraya pun kat rumah je laki bini. Berehat je melepek kt umah...

Bukan tak sambut langsung...melampau la...aku pagi2 dah bangun...kol 9...ekekeke... :p pagi sangattttt...! terus jalankan mesen basuh...then on TV dengar takbir then bia je sambung2 ngan program2 raya tu...pastu masak kuah kacang. Malam semalamnya aku dah buat nasi impit...bukan peket2 beli tu tau...ni sendiri bikin punya...lembek sket la tp jadikla kan...aku sorg je nak telan. Laki aku xmkn kuah kacang.

Selain dari tu aku masak spesel untuk laki aku...jeng...jeng...jeng...KARI SARDIN..! Campur skali kentang ngan carrot..senang xyah masak sayur dah...hehe...pandai ngelat kan?? Pastu goreng telur dadar...malamnye plak ada baki kari tu aku jalankan roti...senang koje..xsampai 15minit da siap dinner aku..

Dah 3@4 hari aku payah nak mkn malam....mcm xde selera...perut pun xrasa lapar sgt...nanti da pukul 10 gitu baru la sibuk2 nak lapar...time tu kalau mkn xle nak berat2 dah...dkt nak tido kan...kadang tu kol 11 br sibuk nk lapar. Semalam aku wat roti jala tu pun budget nak bagi laki makan je...skali dia tinggalkan separuh utk aku suh mkn jugak. Sian baby katanya...so aku pon jolok2 la anak tekak ngan roti jala tu...

Alih-alihhhh....tak sampai 15minit pastu kot aku lapar!

Time tu laki aku tengah cakap dlm fon kt luar umah...aku terus gi panaskan air wat susu...then letak milo cereal. Tengah leka menyuap laki aku masuk...agaknye mesti terpikir...taid beriya xmau makan..ni dah mkn roti jala belasah cereal lagi....ekekekek!



Source : Google


Dah settle mkn baru la rasa lega...

Alihhhh-alihhhh xlama pastu laki aku plak mintak cereal!! ekekekeke....ok la tu kan...baru sehati sejiwa...

Tapi kan style aku ngan laki aku mkn lain sket...mcm aku suke makan terus lepas prepare...kira rangup2 tu sedap la ngunyah ngan susu...tapi laki aku xske gitu...dia akan tunggu kejap..kadang tu 10 minit jugak la bagi cereal tu lembek benyek dulu...baru la dia makan...

Kadang-kadang kita xperasan kan...benda2 kecil macam tu pun ada perbezaanya...

No comments: