Sya dan Hubby

Daisypath Anniversary tickers

Permata yang ditunggu...

Lilypie Pregnancy tickers

Iklan sket..

November 19, 2010

Nasi Lemak Teh Tarik...

Pagi tadi aku gi branch office..pastu aku nak breakfast kt tempat biasa aku pegi kalau aku ke sana...alih2 tempat tu tutup. Maybe cuti balik kampung kot...so aku xde choice, aku gi la satu lagi tempat macam warong. Tak pernah try situ pun. Aku pegi2 tengok xde choice pun, ada nasi lemak and few lauk2 goreng...so aku amik pinggan nak cedok nasi....tapi..

"Kak nak nasi lemak ye? Meh saya buatkan..." seorang lelaki dalam lingkungan umur aku jugak la..

Aku angguk je..."Telur goreng takde?" Sambil meliau mata aku cari sebab tadi tengok takda..kot la terlepas pandang.

"Telur habis la kak..." Ceh...apa da...kedai makan habis telur di pagi hari?? Bukan ke tu antara bahan asas yg paling kerap digunakan?

Then aku pun duduk....tunggu punya tunggu sepinggan nasi lemak ada la dalam 10 minit...wei kalau kena masak aku boleh la terima. Ni nasi dan bahan dah depan mata weeiiii....aku nak cedok sendiri ko xkasi...ni aku kena tunggu lama plak..aku dah la rushing...hoping that makan nasi lemak cepat la sket kan. Takde makna...dia cedok2 then gi blkg jap amik ape aku xtau...then layan org nak bayar jap...then ke belkg balik amik timun. Wehh dah pukul 10 takkan kau baru nak terhegeh2 potong timun???

Aku mintak lauk bergedel...sebelum dia cedokkan nasi dia dah amik order air...aku order teh tarik. Bila nasi sampai lewat, I was expecting air akan sampai dulu hoping that boleh layan2 teh tarik dlu kan. Takdeee....nasi dah separuh baru air sampai. Dah la tuh bukan teh tarik okay...teh o...aku da malas nak cakap apa....aku nak cepat..

Then ko tau nasi dia tu dia catu ngan mangkuk sup tu...macam org buat nasi ayam kan dia seduk dalam mangkuk then baru letak dalam pinggan so that nasi tu berbentuk. Fine...that normal...but what is notttt normal is mangkuk dia bukan yg standard size org pakai utk catu nasi tu...dia punya lagi kecik ekk...sama besar ngan cawan kopi tau...

Takpeeee....aku ckp dalam hati ini kan breakfast. So dia wat ikut breakfast punya saiz hidangan la kan. Skali bayar total 4 ringgit okayyyyy..!! RM4 tu dengan nasi lemak cipuuuuuttt (aku nak amik gamba tapi segan sbb ade dua pakcik meja sblh aku) ada sambal (masin gilerr,aku makan suku je) n kacang, and timun (nipis gilerrr da mcm kain,tu pun 3 helai..hohoh) je...telur takda langsung then ikan bilis lagi laa...begedil pulak bukan saiz besar so mustahil la harga seringgit bergedil tu. Air plak teh o je..panas lak tu...

CEKIK DARAH...tobat xmau pegi dah...sanggup aku berlapar sampai opis biarpun lagi 40 minit aku kena redah...

Kat area opis aku nasik lemak yang RM3.50 penuh satu polistrin with half cut boiled egg, sambal sedap giler, ade kacang dan ikan bilis..nasi marvellous.

Bukan aku tak bersyukur tapi agak2 la weiii...aku tau la kos bahan masak skrg pun mahal tapi itu dah tahap haji bakhil ko tau tak. Zalim namanye...

Melayu...melayu...ralat sungguh hati....


Aku google gamba nasi lemak...tibe-tibe gamba ni pun included....bahahahahahahahhahahaha!!!!


Source: Google


1 comment:

apezs shah said...

yang itu baru nasi lemak RM4 hehe.. adehs mahal giler kan...;)