Sya dan Hubby

Daisypath Anniversary tickers

Permata yang ditunggu...

Lilypie Pregnancy tickers

Iklan sket..

November 09, 2010

Apa Menu Hari Ini?

Haa...! Apa menu lunch hari ni? Kalau yang bekerja tu mesti dah bosan balik2 pegi tempat makan sama..ulang lauk sama...kalau yg memasak pulak pening mikir nak masak apa kan?? Ke korang mmg hari-hari ada je menu dalam pala otak?

Macam aku hari-hari pening nak pikir masak apa...sebab...aku masak  untuk bekal...setakat untuk makan sorang sangatlaaa xsemangat nak masak beriya kan...so slalu pilih menu yang ringkas2 je...maka terhasillah menu lunch hari ni...

1. Nasi goreng - kosong je...rencahkan ikan bilis, buat pedas sket.
2. Bendi - tumis ngan ikan bilis dan telur, yummyy...i likeee...!
3. Nugget ayam - heheh...campak je lam minyak panas...selesai..

Senang tak hidup aku?

Oh...laki aku biasanya pagi aku buatkan air, then gorengkan telur mata 2 biji, atau 3@4 ketul sosej atau nugget. Kalau aku tinggalkan nasi goreng ke, lauk  ngan nasi putih ke...daripada 10 kali aku masak maybe 2 kali dia makan. Walaupun dia keluar ikut suka hati, kadang kol 9@10...tapi dia jenis xmakan berat pagi2..jadi dia cakap xpayah masakkan utk dia..cukup utk bekal aku je..

Malam tadi pulak aku buat kebab, makan ngan roti wholemeal. Simple dan mudah jugak. Nanti aku tunjuk gambanye ye..next entri.Malam kami memang xmakan nasi. Aku kena control makan >_< sebab terdedah pada diabetis, keturunan belah pak aku ada diabetis. Jadi nasi pada waktu malam adalah tidak bijak. Laki aku pulak jaga badan, pun xmau nasi. Seronok tengok laki aku makan malam tadi, hampir licin la isi kebab tu. Dia xckp plak sedap ke tidak ke...so aku xtau la dia bedal tu sebab sedap sgt ke atau lapor sangat...huhuhu

Ok dah...masa untuk.......SOYA BEAN...yumyyy...!

No comments: