Sya dan Hubby

Daisypath Anniversary tickers

Permata yang ditunggu...

Lilypie Pregnancy tickers

Iklan sket..

November 21, 2010

Makan Sempoi : Sandwich & Kebab


Kembali lagi dalam siaran kita...ceh..baru yg ketiga...wakakakaka...!!  Okay, ni sandwich aku buat untuk aku..for dinner. Just rebus 2 sosej then belah dua, hirisan timun dah tomato secukupnya dan dua keping wholemeal bread. Roti tu aku sapu planta sket..sket je tapi penuh la seluruh roti...ngahahah...then aku toast atas non stick pan je...then sos thai....my favvy...


Opppss ada sos da menitik...

Nampak itu sos dan roti yang hangus2 sket...oh harap maklum hangus tu disengajakan...!



Pada malam yang lain pulak...yang mana aku dah tak ingat harinya...aku simpan lama dah gamba ni...hahaha...aku buat kebab...ala yg mcm kt pasar malam tu...kire kebab ngelat la...ekekek...aku tunjuk bahan je sebab lupa snap yg dah siap...huhuh...

Ni 2 keping burger ayam Ramly dah cincang2...

Timun dan tomatu dipotong dadu


Tumis bawang merah dan putih, letak sket sos tiram, sos cili thai, kicap masin. 
Kicap masin jgn banyak sangat...cukup untuk rasa lemak je.  
Balance kan rasa..rasa sos kebab ni mesti manis2 sket...lepas tu masukkan burger ayam tadi, gaul rata. 
Pastu masukkan timun dan tomato tadi. Siap! 

Makan la ngan sebarang jenis roti yg digemari. Aku suka makan ngan roti pita...tp xde, aku belasah je ngan wholemeal. Laki aku kayuh laju... ;)




No comments: