Sya dan Hubby

Daisypath Anniversary tickers

Permata yang ditunggu...

Lilypie Pregnancy tickers

Iklan sket..

November 20, 2010

Makan Sempoi : Sosej & Popia

Semalam, balik je dari keje aku terus ke taman rekreasi kat area rumah aku.

Laki aku ngan kawan dia dah ada sana. Masa aku sampai, diorang dah 3rd round...1 round is about 2km.. :)

Aku takde la jog skali ngan diorg...aku jalan-jalan je..but a bit fast la...pakai baju kurung je kau...hehe...aku bukan apa...lately ni dah kurang jalan kan. Lunch hour dah tak keluar coz aku bawak bekal kan.

Dapat la 3 round...small round lah...maybe bout 1km...jadilah...tak mau paksa sangat...

Balik je rumah terus mandi then buat popia dan goreng sosej....aku goreng portion aku je...laki aku nye aku xgoreng dulu.

Laki aku gi hanta kawan dia balik dlu...alih2 dalam kol 8 dia sms ada kat balai. Ada keje sket...oih laki aku bukan polis...hehe

So this is my sempoi dinner....








Popia tu aku cuma tumiskan semangkuk kecil mixed vege ngan bawang merah+putih dan sket sos tiram. Then balut nga kulit popia seperti biasa, zass goreng....

Sos pun wat sendiri...sesudu besar cili kering blend, 2 ulas bawang putih (tumbuk,hentak..hehe), 3/4 cawan air, satu stgh sudu besar gula, stgh sudu teh asam jawa adabi, garam secukup rasa.

Tak sampai 15min leh siap sume...aku dapat 7 ketul popia saiz kecil.

Then aku goreng 4 ketul nutriplus honeychicken sosej...

Belasahhh...!

No comments: