Sya dan Hubby

Daisypath Anniversary tickers

Permata yang ditunggu...

Lilypie Pregnancy tickers

Iklan sket..

October 19, 2010

Nothing interesting but still want to share...

A. Sampai-sampai opis citer kt collegue pasal kejadian hitam smlm...pastu dia plak citer kejadian tak berapa hitam dia. Kat tempat keje aku ni ade parking khas. Kitorang sewa beberapa lot untuk customer la..so ade la kon yg kitorang letak kt parking lot tu kan...yg dia ni parking sebelah ngan parking khas ni...kire sebelah lot khas yang penghabisan lah. Pastu ade la customer kitorang yg bijak pandai gi letak kon kat blkg keta dia...

Biasanye kalau ko nye keta purple tu ko akan letak kon tu kt depan keta ko...so bile ko nak kua ko alih blik kt tengah2 parking lot...ni tidak dia gi letak kat belakang keta biru tu...tu la keta colleuge aku tu. So masa blik xde la dia nak cek ke apa kan...trus reverse je...dlm plak psg radio so xde la dgr apa2...dah dlm 200m ade polis thn..

Polis: Isyarat tangan *Berhenti* sambil bunyikan hon motor.
Dia: Pandang dengan penuh tanda tanya
Polis: Ulang isyarat
Dia: Isyarat tangan *Kejap* sebab dia nak cr parking..yela xkan nakl benti tengah2.
       "Ada apa encik?"
Polis: "Mintak IC dan lesen. Turun ye cik..."
Dia: "Kenapa? Kena turun ke?"
Polis: Ulang arahan..
Dia: "Kena ke turun?"
Polis: Angguk
Dia: Turun...sambil sorok handbag...kot2 polis nak pau.haha...
Polis: "Cik tengok apa yang cik cedok kat belakang tu..." hahaha cedokkkkk!
Dia: Gi blkg keta then muka terkejut..."Ehhh....!! ni kon **** saya...!"
Polis: "Oh cik keje kat **** ye..habis tu cane tu?"
Dia: cuba tarik kon keluar...
Polis: Agah-agah.."ha..ha..tak leh..haa gelabaahhh.." Cam siutkan polis ni dok sakan kenakan ko..haha!
         Datang tlg...then dapat keluarkan "Dah tu cane ni?"
Dia: Xpela esok saya pulang balik...saya kan keje sana.
Polis: "Habis yg cik tinggalkan kat sana?" Ada dua kon blkg keta dia asalnye...satu cicir.
Dia: "Xpela saya kol guard suh dia angkat.."
Polis: "Okay..."
Dia: cuba bukak boot tapi xberjaya..
Polis: "Nak buat apa tu?"
Dia: Nak masukkan ni (kon) dalam ni la (boot) laaa...
Polis: Tolong angkat pintu boot yg dah mmg sedia terbuka.."Dah bukak la cik adikkk..." hahahahah!!!!
Dia: Nak tergelak tp xjadik sebab cuak lagi...terus masukkan kon dalam boot.
Polis: Kuakan sesuatu dan mencatit....
Dia: " Eh nak saman saya ke??"
Polis: " Tak lah...."
Dia: "Bukan saman??" Masih ragu-ragu dan cuak
Polis: Tunjuk buku "Ni saya buat report la..."
Dia: "Ohhh nak tunjuk buat keje la ye..." Hahahahahahaa xleh blah....!

aku xtau la kalau korang rasa xkelaka...tp aku nangis2 gelak dengar dia story mory kt aku k...

B. Sambil menaip ni aku tengah mkn fries McD. Aku bli set large Double Cheese Burger....terbaeekkk...xtau napa aku asyik nak mkn fast food je...to aku xlayan sgt la...so far time ngandung ade lam 3 kali McD, 2 kali KFC and 2 kali Pizza....ok la kan sepanjang 6 bulan...layankan tekak aku ni kang sian anak aku xdpt zat...satu lagi asyeekkk laa nak sup2 especially sup tulang..hoh pon xleh banyak sgt mkn daging kan...so aku kawal jugakk...

C. Last week hari Rabu aku kena saman ngan majlis perbandaran. Bangang giler...kod kesalahan 51 Tiada siapa2 boleh meletakkan kereta di tempat letak kereta khas. Just sebab aku ade pas bulanan ko anggap aku bukan customer...hellllooooo xlojik akal langsung...kalau dah aku customer..xkire la aku keje mana ade pas ke tak..ko tau ke?? alasan dia kalau aku customer dia akan mintak resit transaksi...ape ke halnye??? ko dah menyusahkan hidup org tau tak...xpasal2 aku kena pegi pejabat majlis nak uruskan benda ni...dah la peak hours keje tgh melambak...tmpt ko xde parking...jauh aku kena jalan..sapa nak byr duit minyak aku tu??  banyak lagi kesalahan2 yg patut ko bg tumpuan drpd kes2 mcm aku ni yg xsalah apa pon...ko saman sebab "anggap" aku bukan customer coz ade pas bulanan...hohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh! Pegawai kt kaunter xnak lepaskan aku, aku tanya so nak surat dr management saya? Then baru la dia panggil bos dia..aku explain sekali je terus bos dia ckp xpela puan saya batalkan saman ni...hoiihhhh...kalau ko xbatalkan pon aku xnak bayor,...RM30 ko...leh aku pegi Warung Asli lagi skali...wakakakak..! Aku tau yg kuarkan saman tu pegawai pompuan..aku nampak sebab masa aku kuar lunch dia tengah saman2 area lain...lorong sebelah...anti tau! Kat kaunter tadi xde la aku marah2 tapi aku explain la sambil meluahkan sedikit rasa xpuas hati...sebab yg menyaman bukan diorang kan...

Tu je...aku pon da habis makan...nak sambung keje...

No comments: