Sya dan Hubby

Daisypath Anniversary tickers

Permata yang ditunggu...

Lilypie Pregnancy tickers

Iklan sket..

October 07, 2010

LV Vs Coach

Dah makan? Aku baru je sudah makan...mulakan dengan jambu then nasi ayam seperti dirancang...hehe...eh Bismillah ngan doa makan mesti la baca dulu....

Sambil2 makan tadi aku dok la tengok2 FB ngan blog hopping...ada la terserempak dengan gamba2 handbag...teringat balik keinginan memuncak utk beli handbag baru. NO...NO...aku bukan gemar beli handbag..malah selaluuuu lah sangat problem nak beli sebab setiap kali pilih mesti tak ade tak kenan. Contoh, dah suka design tapi too small, saiz dah ok tapi tangkai plak pendek, bila betul2 dah kenan sekali hargaaa koooo...mak eh...emm pada certain people maybe harga handbag beratus-ratus itu biasa..lagi2 yang level2 esekutip...tp lain org lain caranya.

Aku taklah kata diorang ni membazir..malah ade yang sanggup bli handbag 1-2k walhal gaji bulanan adalah 2.5k gituu...which to me its a big portion of your money to spend on handbag. Tapi macam aku ckp tadi la...kepuasan orang berbeza2. Macam aku ada gak spend dlm 500 or more untuk bercuti ke pulau. Pada aku itu lebih berbaloi. So for my current pay, I'm only willing to pay below RM100 for my handbag. Hah!! kedekut kannn??

Tahun lepas aku bli handbag skali je...tu pun sebab terpaksa...masa tu aku gi wedding member aku, handbag yang aku pakai masa tu hadiah birthday aku. Tu satu je la handbag aku sebab aku jenis pakai handbag satu je at one time, xgheeetiii la ko nak tuko2...tak koseee...kang kejap wallet kt sana, kejap business card kt sini...aku ni pelupa ya amat...kan ke haruu?? So stick to one amatlah senang. Before handbag hadiah birthday ni aku pakai handbag yang mak aku bagi (ha punye la kedekut sampai org sedekah handbag!) pastu beg tu dah koyak dpt lak besday present. Nak jadi citer handbag tu putus masa otw nak gi keta balik dr wedding. So terus singgah mall berdekatan cari handbag...tu laaa yg aku hurung kehulur ke hilir sampai hari ni...ekekeke...

Ha ni baru nak ke point yg sebenarnye...makoiiii panjang intro kan?? Sejak bulan lepas aku tetiba laaaa teringin sangat nak beli handbag. Bila tengok blogshop or org tag kt FB sampai tahap meleleh2 air liur...gilosss...!! Ini bukan aku....adakah pembawakan baby?? Nak nak plak scan yg latest doc ckp nampak mcm baby gurl...flat je kat sinunnn kann..ekeke...tapi doc xberani confirm lg. Apa-apa pon simptom nak hanbag ni sgt la obvious bukan aku..dah la skrg ni tengah ikat perut...sengkek...time tu la nafsu berbagai. hadehhh....lupakan je la niat tu..

Satu lagi sebelum ni aku xpandang sgt kt brand LV n Coach tu...design dia mcm bosan...balik2 kaler coklat...tulisan brand tuh...pastu harga ya rabbbiiii....TAPIIIII bile aku tengok handbag kat blog adek SEPET nihh...wuwuwu...nanges2 dalam hati..nakkk...nakkk....nak mintak kt abg mmg jauh sekali...bukan dia kedekut...he is not..tapi kami dalam kesempitan wang..his business tengah mcm2 masalah so takkan aku nak tambah sakit pala dia kan?? NO NO....saya bukan macam tu.....! Tak sampai hati nanti dia runsing fikir nak cr duit utk belikan handbag okay..pastu kan...adoiiilaaa kawan aku sorang ni baru start business online..dok la tag2 aku kt FB kt gambo2 handbag dia...UWWAAaaAA!!! :(((

Kalau ada yang baca blog aku ni korang doa2kan la laki aku dapat projek baru tu...ade 2@3 proposal dia tgh workout...semoga murah rezeki kami. Amiin. Mana tau tetiba dapat tiga2 ha terus laki aku kasi original Coach macam kakak EPAL HIJAU nih...kak di bagi pinjam sehari dapek?? ekeke...

No comments: