Sya dan Hubby

Daisypath Anniversary tickers

Permata yang ditunggu...

Lilypie Pregnancy tickers

Iklan sket..

October 18, 2010

LEPAK , TIDO, KEMAS

Ha...tu la dia aktiviti aku dan suami terchenta sepanjang weekend...sabtu tu aku balik je terus on mesen basuh..sambil tunggu tu aku lepak depan tv ngan laki aku sampai tertidur. Laki aku kalau tgk aku ZzZZzz dia pun sama...heheh...ye lah apa lagi nak buat kan. Pastu dlm 40 min aku terjaga mesen pon dah siap berkhidmat. Aku pun gi la sidai baju...bukak je pintu..mak aihhhh...panassssssss!! Aku wat muka sedih kt laki aku...

"Panasnyeee kat luar..."

Laki aku buat muka nakal dia sambil bye bye aku...aaahhh kijammmm nyee abg..! Habis je sidai baju bile aku masuk umah aku pandang laki aku tapi aku xnampak pape...punye la panas kt luar sampai silau tu amik masa nak hilang...

Pastu aku kemas2 dapur, lap2 apa yg patut....then masakkan sosej, menu kegemaran laki aku sepanjang waktu...tak kira la pagi ke, tgh hari ke, mlm ke. tgh mlm ke...hehehe...pas tu lap2 balik minyak2 tu. Then aku melepek lagi depan tv sambil borak2 ngan laki aku sampai tertido semula...ekekeke...tak de kejekan? sebenye laki aku dah ckp nak kemas umah. So tunggu la dia mula, aku ni assistant jek...maklumla xdayo...last2 dkt kol 6 jugak baru mula mengemas. Aku lap2 habuk kt dlm bilik tidur yg mmg xbyk brg pun...heheh...laki aku lap brg2 kt ruang tamu...tv,speaker,meja kopi bla...bla...then aku dah siap keje aku, aku gi angkat kain, terus lipat kain2 tu. Laki aku terus menyapu and mop segala. Aku dah siap aku melepek kt kusi...hehehe...pastu aku tlg dia sama2 alih meja makan je...tu pun mcm tak angkt..setakat control haluan jek...lain2 sumeee laki aku settlekan. dlm kol 8 settle sume terus siap2 gi umah mak mertua aku.

On the way gi umah MIL, singgah dobi...laki aku nye baju2 keje n certain2 baju lain hanta dobi...oh bab ni aku rasa sgt bertuah jadi bini dia ek...sbb xyah gosok baju keje...ngeee...aku mmg fail2 bab2 gosok baju ni...aku pandai makan je...ekeke...tetibe...oh bukan itu saja..malah urusan menghantar dan collect pon mmg dia urus sendiri...ohhh....I lap you darling...ekekeke...

Sampai je umah MIL, dia dah bising napa lambat dtg...patutnye kitorg dtg lunch kt sana...mak aku dah ckp blik keje trus g sana. Aku ckp ok mula2...skali laki aku kata nk kemas umah dlu...so aku ckp la kt mak aku gitu...then dia trus suh mkn...kari ayammmmmm....yummyyy...dia kata dia masak sayur kacang panjang tp dah habis. Dia kata padan muka sapa suh lambat..ekekekeke...! Sian MIL aku...muka letih betul...adik dia 1 family dtg hari tu. So penat sket la tu melayan tamu...aku suh masuk tido xmau...dia nak dok kt hall jugak...

Laki aku dok sibuk cuci keta kt luar...dah borak2 ngan MIL and SIL sket aku pun landing ngan SIL aku kt dpn TV (lagiiiii!!! hehehe)...pastu sedar2 laki aku kejut, dia dah siap mandi...trus ajak balik.Tapi tak terus balik pon. Laki aku nak spot check staf dia. Hoh sgt kuat instinct dia...mmg la staff dia dua2 tido...landing baik puyeeeee..kalau namanye jaga tapi tak berjaga, apa jadahnyee kan. Aku mmg da xleh blah ngantok...terus ZzZZzzz lam keta. Otw blik laki aku bebel pasal staf dia pun telinga aku je bukak...mata duk la setengah katup...berakhirla sabtu yg bz ngan tido...tp letih ok wpun tlg2 je laki aku...

Ahad plak pagi aku bgn lam kol 9, nak tido lagi tp xboleh...mata aku ni otomatik dah...kalau tido kol 12 ke,1 ke, 2 ke...tetaplah paling lewat kol 9 dah xleh sambung tido...then terus aku cuci muka n gosok gigi n kuar gi kedai. Balik je laki aku dah bgn...aku wat kan air kitorg bekfes ngan biskut. Laki aku ni takyah la ko susah nak wat bihun goreng ke nasi lemak ke utk bekfas.perut dia xleh masuk. kalau aku perut aku sukeeeeeee...hehehe...so aku mls nak beriya masak utk diri sendiri...layan biskut kering dah sodappp...pas tu aku teurs msk utk lunch...ikan sardin masak sambal ngan bendi goreng taruk telor. Both his feveret. Yang diluar dugaan hari tu adalah dlm pukul 6 laki aku tanya nasi ade lagi? haihh??? Amat la xpernah laki aku nak mengulang mkn nasi...so aku hidang la..suh dia habiskan terus ikan n sayur tu...liciinnnn...oh rasa hilang sume penat...yg bestnye aku ckp kt laki aku...

"Ikan dia fresh kan bang??"
"Um sedap...sambal pun sedap...!"
Aku mcm xsure betul ke apa aku dengar..."Apa bang?"
"Sambal pun sedapp..!"
"Oh..." Speechless sbb laki aku jrg puas hati secara penuh...hehehe

Terus kembang...tapi mmg dah kembang pun aku nih...wakakakakka!!!

Lepas mkn terus kitorg start kemas blik pulak. Ade brg2 yg nak direarrange kat lemari kami tu. Baju laki aku banyaaakkk...aku nye baju separuh je dr dia...terbalik kan? slalu pompuan yg byk...hehe..kemas2 skali terjumpa kain ela yg aku bli masa gi kelantan awal thn hari tu. Niat masa bli nk buat baju raya...skali dah ngandung malas la pulak. Aku ulang tayang pakai baju raya thn lepas yg mmg kebetulan dipakai sekali dua je thn lepas sbb besar ya rabbi. Macam pakai karung je...! Tp thn ni pakai muat okay..tgk betapa besarnye baju dia buat utk aku...aku dah 5bln preggy boleh pakai..dlm kol 9 cm tu dah siap...aku sambung gosok baju keje aku..sambil laki aku susun2 brg2 dia...settle je aku masak2 lauk utk bekal esoknye...yg hari ni aku mkn utk lunch. Ala ikan caru masak singgang je..sonang. Then terus mandi....then melepek kepenatan kt sofa..pastu ngade2 mintak laki aku picit bahu. Amatla tegang rasa urat...laki aku sentuh je aku dah eeerrrkkk....pastu terus ZZzzzzZZ...

No comments: