Sya dan Hubby

Daisypath Anniversary tickers

Permata yang ditunggu...

Lilypie Pregnancy tickers

Iklan sket..

October 07, 2010

Endhiran Vs Selsema

Haah, masuk hari ni aku dah 4 hari selsema...memang sejak azali aku senang kena selsema kalau aku buat perkara2 yang aku memang pantang. Ni aku dah lalok berapa hari makan ubat selsema, doc bagi dos paling rendah. Tu pun aku makan pagi ngan malam je, sebab kalau amik tgh hari takut mengantuk terlampau sampai tertido masa driving pulak. Itu ponnnnn la haiii....mcm org hidu gam, pastu kepala berat je nak bangun pagi sbb mcm drug tu xhabis lagi...seksaa..

Aku ni dah lama giler xkena selsema...sejak aku kawin mac lepas xpenah lagi kena...even few months before that pon xde kena...sebab aku xde langgar pantang aku...jadi bila da lama aku lupa....kepantangan aku:

1. Makan coklat / buah terlampau manis (honey dew,langsat, tembikai etc)/air manis sebelum tido
2. Minuman berais / sejuk melampau
3. Tido beraircon yang melampau sejuk

Salah satu je dah cukup buat tekak aku bengkak keesokan harinya, pastu tekak aku mmg la akan berkahak yang amat...tu belum combination 2@3 dari pantang tu...lagi laaa hazabbb...

Detik2 bersejarah aku terjadi bila Jumaat malam sabtu aku gi tengok wayang ngan laki aku, cita tamil ( Ni nanti aku wat entri khas). Jadi haruslah 3 jam dalam airconkan..aku bli air fresh orange tanpa ais, tapi air tu tetap sejuk. So combine aircon 3 jam+fresh orange sejuk. Esoknya bangun pagi bengkak dahhhhh tekak...and I was told earlier (jumaat ptg) yang laki aku dah beli tiket citer yang sama sabtu malam but this time gi tengok ngan MIL and SIL. Saya takda masalah sebab citer tu mmg best...taaapiiiiii sekali lagi combination aircon+air sejuk...ahad pagi sore aku dah sengau sket. Isnin je terus...srookkk sreekkk kat opiss...ngaaaahahaha...

Eh...eh...korang tido eh dengar aku merapek....ekeke...ye laa ye la...gi dengar lagu ni..nanti aku citer lain..

No comments: