Sya dan Hubby

Daisypath Anniversary tickers

Permata yang ditunggu...

Lilypie Pregnancy tickers

Iklan sket..

October 19, 2010

Check Up

Tadi for the first time pada ketika usia kandungan dah mencecah 6 bulan barulaaaaaaaaaaaaaa aku ke Klinik Kesihatan gomen utk check up....ehkekeke....pehtu nurse tanya ni dah bapa bulan? aku jawab la sejujurnya... terus dia tanya napa lewat sgt br nak dtg?? hoh...aku gi swasta...ngeee....

Korang tau2 je la citer klinik gomen ni byk yg ngerinya dari yg seronok kan. Maklumla ramai yg nak dilayan...pelagai perangai pesakit plak tu...jadik kadang2 kita pesakit yg sopan lagi tertib ni pon kena tempias angin nurse tu kan....haaaa tu la yg aku hadapi tadik...

Tengah2 trainee isikan details aku lam kad merah...nurse yg tukang amik darah tu ngamuk...ada doc guna bilik dia utk wat IUD...pastu gaknye tah doc tu xkemas ke apa aku xtau la...lagi la berangin berhantu...kalau ko tgk muka dia masa tu kan sure ko rasa mcm nak lari dr situ je xmo dia amik drh kita...cam tu la aku rasa tadi...tak ke seram...?  buatnye dia hangin2 tertusukkkk kat lengan ko dalam2...matikkkk

Tapi bila masuk aku maintain cool...wat muka kesian skali...dia bebel2

"sapa yg setakat dtg nak kad merah tu siapla...! Membazir  masa kita je...dtg skali pastu xde dah...kite cari kt umah xde...bla...bla...bla...kna plak tadi yg saya dah pegi 2 kali umah dia cr takde tu dtg plak hari ni...haaa kena la dengan saya...bla..bla..bla.."

Ohhh...aku baru ingat nak buat gitu...dtg skali pastu dpt kad merah cukup la...check up je kt tempat biasa aku gi kan...senang..kejap je...ni gomen 3 jam...hok hok hok...pastu dgr gitu matiklaaa takotttt..tp aku sengeh2 je...wat ayat2 ampu...ayat2 bendul kan baru la dia cool down...pastu aku ckp dgn nada kesian takut2 gitu...

"nurse saya nye urat susah sket..."
"ye ke..haah la...xnampak..." ahhh sudaaaaahhhh! lagi suspennn!
"adeh...adeh....aaahhh" sakot koooooooo....dia cucuk..tarik...kona-kona jarum...cucuk...!
"aduh2...siannyeeee ok2 cabut dlu...sakit sgt ni...siannyee..."
"huhuhu...tu la mmg susah sket tgn saya ni..."
"kita cuba sebelah sini eh....urat tepi ni sakit sket la tp senang dpt.."
"aa...xpe2...asal sekali jalan ok..." 

hoh xde lah sesakit tadi...tadi 50x lagi sakit okay...sampai dah sejam lepas tu bisa dia rasa cm nak nangis...tp xmacho la kann...

Oh tapi berbaloi-baloi dtg check up sini eh...byk info and panduan dia bagi...pakar swasta yg aku jumpa tu mulut dia ade emas...ko tanya baru dia jawab...hoih...ko harapkan org yg mengandung anak pertama ni tanya haram jadah laaa...kata xde pengalaman kan...ko la kena explain in detail...aku sukeeee ok check up kt sini. Terus berazam akan dtg untuk check up seterusnya walaupun tinggal lagi 3 bulan je..heheh...biar lewat daripada xbuat langsung kan..

Aku prone to be diabetic...hoho..pasni sume kena control...sedapnye tadik aku belasah coke kannnnn?? heh esok kena wat test gula...mlm ni posee...mmg aku minum air kosong je la mlm ni...

No comments: