Sya dan Hubby

Daisypath Anniversary tickers

Permata yang ditunggu...

Lilypie Pregnancy tickers

Iklan sket..

October 06, 2010

Driving makes me crazy!!

Aku suka driving...I won't mind to drive for long journey...but driving every morning to work making me sick and crazy! Bukan sebab aku dah benci driving tapi sebab perangai-perangai lahanat yang macam pakai lesen beli. Diorang ni jenis kalau bawak keta macam dia sorang je kat jalan..macam dia sorang nak pegi keje...arghhh!!

1.Kalau jalan sesak tolong la gunakan kesempatan yang ada sebaiknya, bukan maksud aku menyelit-nyelit. Maksud aku kalau kau tengah nak seberang jalan nak masuk ke simpang, be quick! ade peluang zass laa...tp kalau ko tak confident, aku leh consider la...standard lady driver kann (aku bukan nak kutuk kaum sendiri tp dah mmg tu kelemahan perempuan,bukan semua tapi kebanyakan), tapi kalau dah org flash lampu pon ko terhegeh2 mcm baru nak lepas handbreak apekejadaahhh???! Dah la tu elok lepas masuk simpang ko slow down menyenget ke tepi...tup2 ko berenti...keta toyota memang xdeeee signal ekkkkk??! Baik ko pakai myvi mcm aku, signal lengkap kiri kanan okayyy!

2. Lagi satu yang paling aku menyampah..bikin badan aku rasa berbuluuuuu sangat ialah bila ada accident jalan confirm jam. Kalau accident baru jadik mmg lah jam, dah jalan sangkut. Tapi ni keta yang berlanggar dah bawak ke tepi, org mesia ni sume sibukkkkkk sangattt nak tengok tertoleh2 sampai brek2 keta xtentu pasal...kalau ko nak tolong gi la benti tepi...jgn kacau org yang nak teruskan perjalanan! Tu belum yang accident kat jalan bertentangan, ni situasi kat highway la (ye aku gi keje lalu highway). Accident nun seberang sana, belah bertentangan...orang yg kat sebelah sini sibuk nak tengok sampai fast lane jadik slow lane..apehal?? Tak ke namanye kepociiii?

3. Dah tu dalam jem2 tu ade pulak yang gatal kaki (kalau gatal lain aku xtau la boleh menyebabkan sikap ni ke tak) nak menyelit...tp ni normal la...cumanyeee yang abnormal bila menyelit TANPA SIGNAL...pastu mengharapkan aku brek mengejut mcm ade pontianak telepek kt windscreen...heh! jgn harap la...!yg ko dapat bunyi hon aku mcm serombong loriiii! (laki aku dah tukakan bg hon kuat sbb dia tau bini dia slalu picit hon sket2...hahaah!) bukan aku kedekut jalan...tapi kalau aku terpaksa emergency break, mmg sorrryyyy la ekk...kang keta blkg cium keta aku mcm la kau nak tlg??

Banyak lagi perangai2 manusia yg pelik2 atau berhantu bila bawak keta...tp so far ni yang aku ingat...mencacatkan mood aku ni pagi yg indah. Konon kua awal dpt bekfes kt opis ngan tenang, tak macam semalam terkantoi tengah nikmat suap lontong kt mulut bos masuk bilik! arghh...malu seh..mcm pelahap giler..Tapi pagi ni aku tetaaappp la kena bekfas laju2 so that kalau bos masuk blik aku lagi aku dah siap bekfas..! Dah kata lambat sampai, jalan sume jem...part yang tak penah2 jem pon jem sebab accident..ade 3 accident hari ni sepanjang perjalanan aku...

Dah aku nak kena wat keje! Dot.

No comments: