Sya dan Hubby

Daisypath Anniversary tickers

Permata yang ditunggu...

Lilypie Pregnancy tickers

Iklan sket..

January 08, 2011

Pencopet Jahanam!!

Semalam aku dapat sms dari laki aku...tapi aku tak terus baca..aku ada discussion dengan staf aku. Elok je lepas discussion laki aku tepon..dia tanya dah baca sms? Aku cakap belum...

Rupanya..

Mak mertuaku kena ragut!

Aku terkejut jugak...MIL bukan jenis merayap luar rumah. MIL aku duk dengan SIL aku. So bila SIL aku gi keje dia tinggal sorang dan dia takkan keluar dari pagar rumah. Kalau orang tanya alamat ke apa, dia akan cakap dia tak tau. Dia pun orang baru. And she always stay far away from the gate.

But what happened yesterday was two indian rascal came in front of the gate and asked my MIL for an empty house for him to rent. My MIL said she don't know. The nearby houses semua dah penuh. Then the guy merayu2 cakap sian la kat dia, tuan umah skrg dah halau keluar..wife pregnant. So he asked my MIL to give his phone no. to my hubby (mum told him that my hubby's is inside and sleeping). So she came closer to the gate but still with enough distance to keep her safe from the strangers. The only chance my mum gave to the bastard was when she was trying to get the paper pieces which fell on the floor when he tried to pass it to MIL.

She was far from the gate..the two rascal was in front of the gate..

She tried to grab the paper piece with her two fingers...

And that is the point where the drama began..one of the rascal manage tu pull her fingers than pull her to the gate..he grabbed MIL's shoulder and tried to pull her 'thali' (indian marriage gold necklace). MIL was shocked but she didn't panick, dia pegang baju dia kt bahagian dada sebab dia takut terkoyak then nanti terdedah la tut...but that action managed to save her thali being grabbed. Cuma buah rantai tu sepatutnya ada 3...2 of it tercampak ke luar pagar..so bangsat tu dpt amik...mmg la kecik tapi leh dapat RM200 tu kalau jual..then masa dia dpt amik buah rantai tu ada cina bawak van lalu...MIL jerit sambil lambai2..."Tolong...! Tolong...!!"

Bila nampak ada orang, bangsat tu pun blah...then cina tu tengok mak aku takda apa2...dia pun blah...aku rasa dia xperasan yang tu kejadian ragut kot..plus tengok india sama india kan. Terus mak aku masuk dalam kol SIL and hubby aku. Hubby aku straight away call one of our family friend and ask him to rush to MIL's house as my hubby hanya berseluar pendek dan tak mandi lagi. =_=". He also called petrol car.

Petrol car took quite sometime as it was new area, diorang tak tau tempat. When they arrived they waited untill my hubby sampai. Hubby cakap the policemen were very polite and friendly, they apologize to my hubby for taking sometime to reach there. MIL pun cakap diorang siap cek2 tangan MIL kot2 ada cedera apa2. Both of them are Malay, one of them he said look like mamak penang.

My hubby brought my MIL to balai, nak buat report la kan. Dia kata tunggu sejam setengah padahal kaunter takde orang ambil report pun,semua tengah buat keje sendiri. Orang yang nak buat complain semua tengah menunggu je. Bila abang aku complain tak puas hati pegawai tu boleh kurang aja perli abg aku then cakap xde nampak abg aku tunggu kt situ sepanjang sejam setengah tu. BABI kan?

Lepas keje aku terus gi umah MIL. So aku tunggu kat umah je sementara diorang selesai buat report. Bayangkan pegi balai pukul 5.30 mcm tu..kol 8 baru diorang suma balik...sian MIL. Sakit2 badan dia...

Pagi tadi aku kol dia kata lebam bahu dia..

For all things happen yesterday I'm still gratefull that my MIL tak de apa2. Maksud aku tak kena tetak ke, tikam ke...possible kan? Tapi alhamdulillah...selamat. Takat emas dua ketul kecik tu...nyawa dan keselamatan MIL aku lagi penting. Semoga BANGSAT tu insaf secepat mungkin sebelum kojol kena maki ngan mangsa2.

No comments: