Sya dan Hubby

Daisypath Anniversary tickers

Permata yang ditunggu...

Lilypie Pregnancy tickers

Iklan sket..

January 10, 2011

Kain Batik Vs Barang Antik

31.12.2010 cuti free yang kita dapat sempena kemenangan Malaysia menentang Indonesia dalam perlawanan Piala Suzuki aku gunakan untuk mencari saki-baki barang yang belum lengkap utk persediaan bersalin. 

Oh ye..walaupun dah agak basi...tahniah aku ucapkan pada pasukan Malaysia dan jurulatih yg dah melakar sejarah apabila berjaya membawa perkembangan yang dinanti2kan oleh kita semua. Dah lama tak rasa kekitaan macam ni kan? Ye la...bila semua tengok game tu, then sorak sama-sama..padahal aku kat rumah sorang2...tapi rasa macam tengok ramai2. Boleh dengar setiap rumah bersorak bila gol...Then everybody were sharing about it kat FB, blog and etc. Kan?

First thing yang aku cari adalah kain batik. Maklumla aku takda sehelai pun kain batik...ekekekek...dulu masa masuk asrama, aku mmg minat pakai kain batik...rasa ayu gitu...wakakak! Tapi tiap kali aku pakai kt umah mak aku bising...dia cakap tak semenggah..comot la...lama2 aku malas nak pakai...So ni kena la beli utk pakai masa dalam pantang kan...boleh buat koleksi peribadi terus...kalau pinjam mak or MIL punye boleh je...tapi aku pikir bagus jugak ada sendiri punya...banyak kegunaan kain batik ni sebenarnya selain untuk dipakai.

Lepas beli kain batik...on the way nak gi kat kereta balik aku terserempak dengan satu kedai ni..eh bukan aku sorang..of course with my encem hubby..hehehe...muntah??

Mula-mula kitorang nampak motor antik yang dia tayang kt luar kedai tu...tu yang menarik perhatian kitorang sgt...tengok ni...still cantik and dijaga rapi. Roadtax still hidup okay..


Cantikkan???

Lepas tu kitorang masuk dalam...kedai ni kecik je...takda lah banyak sangat barang tapi menarik jugak la untuk tengok2...ni lagi barang2 dia

 Pinggan mangkuk antik...ada yg dah buruk sket..ada yang masih cantik..

 Seat basikal chopper pon ada, radio lama, pelita...

 Mesin jahit lama..jenama Singer...Nenek aku ada benda ni...

 Caca Marba...

 
The shop..kat bandar Klang..nearby Centre Point..

Yang menjual ni laki bini rasanye..muda lagi...lebih kurang lewat 20an. Macam best je jual benda2 macam ni...cuma tak tau la how fast the item boleh dijual kan. Ada satu tu macam briefcase, besar gedabak..aku xtau la macam mana nak travel ngan beg gitu. Then satu lagi macam peti harta karun tu pun ada...cantik lagi tau..buat dari besi padu tu...hubby aku cakap dlu nenek dia ada benda tu...berat tau! Buat simpan barang la katanya. Dua2 benda ni aku lupa nak snap sebab kagum..mcm barang zaman Jepun.

Dah puas belek2 laki aku posing kt motor2 tu...heheh...aku xde der..eh korang perasan tak kt gamba motor atas tu ade pakcik pakai t-shirt merah menyebok...dua2 angel aku amik ade je dia..mencik! paham2 la sket aku nak snap dia dok cegat kt situ..malas aku nak tunggu aku snap je...so masuk perut dia je la..jgn harap aku nak kasi masuk muka...ekekekeke!!

No comments: