Sya dan Hubby

Daisypath Anniversary tickers

Permata yang ditunggu...

Lilypie Pregnancy tickers

Iklan sket..

December 12, 2010

Shopping..!!

Okay dah sebut dalam entri yg lepas nak citer pasal aktiviti shopping kan...kami dah mula beli barang untuk baby kami..last 2 weeks baru bli yang basic...tu pun da habis RM450.00. Ni baru beli yang kecik-kecik. Baju pun ada lai yg belum beli. Untuk basahan yg dekat umah xbeli lagi. Baru beli rompers 5 helai...

Untuk babycare kami beli kat Anakku warehouse sale. Sale ni Anakku buat dari 3-5hb dekat gudang dia di Kamung Jawa. Dalam bangunan gudang tu ada 2 bahagian. Bahagian yang besar tu jual baju-baju baby, nursing bra, stroller,baby court dan yg sewaktu. Bahagian ni aku tak pusing lama. Too crowded..laki aku risau takut org langgar perut aku...lagi2 dia mmg xsuka tempat rebut2 mcm tu..gila ganas okay diorg rebut...aku xkoser nak harung...

So kitorang gi the other part...babycare...losyen, baby bath, baby talcum etc...

 Stok bedak,losyen,baby bath,baby shampoo, minyak zaitun..


 Ni travelling kit..RM8 je..market price RM13...


Dia tulis wet tissue...da balik baru pasan it's not specifically baby wipes..uhuh..xtaula sesuai utk baby ke tak..aku bli 15 pek! sebab satu RM2 je..

Total bli baby care ni RM115.00...tapi baloi la..coz aku rasa tahan 2@3 bulan ni...

Balik dari warehouse sale ikut hubby settlekan keje dia sket then kitorang gi makan ayam penyet...then plan nak gi umah mak mertua...tp dia lak kua...so terus gi baby centre sambung shopping..hehehe


Yang paling atas kiri tu dalam ada 4 set booty and mitten...plain and simple..3 set lain tu yang comel2 utk berjalan...hehe..bawah kiri tu sapu tgn..then topi rappers yoooww..!! haha...


 Ok yang ni dari paling atas kiri tu cotton bud, diapers lotion untuk elak ruam, safety pin,berus botol. Bawah sket ada botol susu (act bli dua..satu lagi dlm plastik..hehe..sama je cuma kaler purple), barut baby then last skali sapu tangan (lagi). Cotton bud tu mahal okay..RM4.90 (100pcs)..hahah..aku pakai pun sebotol 1.50 je gitu ada 100pcs...tp yela..ni khas for newborn kan...sapu tgn tu plak dia kata tak berbulu bila basuh dan lembut kainnye...belasahhh...


Okay last skali lampin,alaaa yang kabur2 tu cantik sebenarnya...xpasan lak kabur...tu kain utk balut/bedung baby..ade 4pcs..then tikar getah,yg pink cenonet tu span mandi...cewahh keless...then nappy liners utk maintain bontot baby supaya sentiasa kering...dia akan retain urine ke lapisan lampin...xkena balik pd kulit baby...then last skali tuala baby ada 3pcs.

All together bli kat babycentre ni habis dalam RM320 mcm tu...aku suka layanan ada satu salesgurl ni..takda asyik nak tunjuk mahal2 je..means kalau dia rasa yg harga murah tu pun dah memadai dia ckp terus terang..then rajin je jawab mcm2..maklumla laki aku pun jenis byk bertanya...dia jenis amik info mesti lengkap..tak mcm aku... @_@

Pastu aku ada bli baby rompers kat onlineshop...RM40 utk 5 pieces...murahkan...comel lak tu...nanti da sampai aku tunjuk..heheh

So ni la aktiviti shopping aku n hubby last 2 weeks...kemain lama perap citer...hohoho

Ni tunggu duit nak bli baby court dan breast pump..aku nak fully breastmilk kt baby...insyaAllah...mudah2an Allah permudahkan hasrat aku ni...amiin...

No comments: